onsdag 12. juni 2013

Jeg vil bli arkitekt!

Ingeborg Ørbæk vil bli arkitekt
Jeg vil bli arkitekt - eller noe lignende, sier Ingeborg Ørbæk. Hun er til daglig elev ved Ajer ungdomsskole, men har tilbragt en dag hos Arealplanavdelinga i Hamar kommune.

Jeg har lært mye om Hamars historie idag, blant annet at Hamar var en planlagt by og ble lagt rundt Gammelhusbukta fordi det var bra å bygge her. Jernbanen har også betydd mye for Hamar.

Ingeborg er opptatt av Stortorget, Kulturhuset - og håndballhall. Jeg spiller håndball og vil merke godt hvordan det blir lagt til rette for oss i Hamar. Jeg tror også Stortorget blir fint som plass å være. Mange kommer til å dra dit for å gå på skøyter eller i kafeen og biblioteket.

Det var også en overraskelse å finne Per Myrvang som er drivkraft bak sykkelbyen her. Jeg var med en gang da sykkelbyen arrangerte Lille Hamarrunden.

Dere går mye i møter sier Ingeborg, og jeg har sett at dere jobber mange sammen for å løse oppgavene. Jeg har også fått mer lyst til til å bli arkitekt etter dette.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...